Search This Blog

Friday, July 23, 2010

Kuiz Busuk!

Ini kuiz busuk dengki namanya.
Sebab aku jawab aku tengah tak cinta siapa-siapa & tak pernah comolot dia cakap aku jadi andartu.
Tettt gila -____-"

- -

I have my reasons for staying single and trying exceptionally hard loving it.

It is just a matter of time until I find the true one and get married ;)

Critical Thinking.

Mengapa masa kecil kita sibuk ingin bertudung, sedaya upaya menutup segala aurat yang ada?
Tetapi apabila usia dimamah masa, tudung bukan kegunaan harian walau sekadar di halaman, sesingkat mungkin dijadikan pakaian, baju bagai tak berlengan?

Lucu apabila aku sering dipertemukan dengan lelaki yang menunggang motosikal di atas jalan raya.  Baju ditiup angin deras tangan mereka menarik semula ke bawah.
Lain pula cerita dengan si hawa, lebih terangkat kan lebih bagus.  Nampak si sotong pun sedikit pun tiada rasa malu, bahaya katanya menunggang sebelah tangan takut mampus.

Bukan mengkritik tak tentu hala, cuma ada niat untuk betulkan diri jua.


- - - - - - - - - -


Aku ada sebab yang kukuh untuk berkahwin segera.  Tak perlu bercinta terlalu lama
Aku takut, aku manusia yang lemah.  Nafsu entah tidak mampu dikawal barangkali
Jangan tertawa, kerana ini perkara yang jangan disia.
Aku jelak melihat pasangan yang terang-terangan berpeluk sakan biarpun di hadapan rakan, berpeluk mesra walau menjadi perhatian, bercumbu di bahu jalan.

Mungkin aku hipokrit, memandangkan aku kini tidak mempunyai sebarang hubungan dengan kaum yang lagi satu.
Tapi tidak bagi aku, memang aku selalu beristighfar agar dijauhkan daripada perkara sebegitu.
Bukan gatal dan miang ingin mendirikan rumah tangga segera, cuma harus beringat syaitan ada di mana-mana.
Sedangkan tok yang berkopiah juga boleh rebah, apakan lagi pula aku yang jarang-jarang beribadah.

Fikirkan . . .

Sunday, July 11, 2010

Friday, July 9, 2010

Reasons Why I Want to Get Married in My Early 20s & Have a House to Go With

Here we go.

1. I'm overwhelmed by Malay dramas revolving around early marriages & parents' choice for a partner.
2. I want to take responsibility of my own home & a man.
3. I want to cook in my own kitchen without being judged.
4. I want a man to guide me.
5. I want a man to lead my solat.
6. I want to be a young parent :)
7. I want to love & feel truly loved.
8. I want to have my own child to babysit ;D
9. I want to grow old with my children already capable of taking care of me.
10. I want to feel the adrenaline rush when my parents-in-law suddenly pop in front of our door :)
11. I want to iron my husband's office attire.
12. I want to have someone beside me when I wake up in the morning.
13. I want to share the day's highlights before going to sleep.
14. I want to lay on a man's lap while watching television.
15. I want to cook my husband's favorite dish.
16. I want to decorate our house together.
17. I want to celebrate our 20th wedding anniversary while I'm still young.
18. I want to avoid doing something forbidden by the religion.
19. I want to be kissed on the forehead before off to work.
20. I'm matured enough ;p
21. I want to push myself to clean up after my own mess in my own home.
22. I want to argue to which hometown we should go back during Raya.
23. I want an older man for a husband.
24. I want to blog about my marriage life anonymously (err, haha?)
25. I want to make my husband coffee when he stays up to watch football :D
26. I want to give & get a massage after a long day.
27. I want to be able to convey my love & miss towards my man properly ;p
28. I want to fall in love everyday for the rest of my life.
29. I want to get a warm hug when I'm feeling down.
30. I want to have an argument over petty matters.
31. I want to force my man to stay up & watch Korean dramas with me.
32. I want someone to cook me porridge when I fell sick.
33. I want to feel stupid when my older-by-year husband makes fun of my lack of knowledge about something.
34. I want someone to monitor my Facebook, blog & such.
35. I want my husband to correct me.
36. I want to decorate my first child's room with my own hands; drawing mural together with the husband.
37. I'm going to buy my house Ikea products.
38. I want to hold hands while at the mall ;p
39. I want my husband to pick me beautiful clothes when we go shopping.
40. I want to ask my man to dance the night away with me.
41. I want someone to tell me that I look beautiful even when my face is covered with pimples.
42. I want someone to play with my hair.
43. I'm a pervert, tett.  Haha
44. I want to hang on to my man's arm.
45. I want to feel secure.
46. I want to hog the phone with my husband when one of us goes outstation.
47. I want to see my husband everyday.
48. I want my husband to feel jealous when I scream Shahir's name when he's on the television.
49. I want my man to help repair my tudung without hesitation even when we're in public :D
50. I'm going to try loving whatever my husband likes.
51. I want to argue about who loves who more.
52. I want to teach my husband to do house chores just so he can be prepared ;)
53. I want to wipe my man's tears when he's feeling down.



+ + Will update soon.  xoxo
- This is with the help of Munira Ramadhan ;)

Love,
DyanaYunus '10.

Thursday, July 1, 2010

Oh JPJ Nazri Md. Noh

Assalamualaikum w.b.t.
Hello.  Tadi saya pergi ujian memandu bersama JPJ.
Tunggu lama memang standard la tapi Alhamdulillah, janji PASS!!!!
Ehem EHEHEHE.


Berbekalkan markah 18/20 hasil pemberian Encik Nazri, kini saya dapat tersenyum ceria.
Cehh..
Oh dah la pertama kali bawak Viva apahaaaal dah la nak masuk Gear 3 terus Gear 5 bajet laju HAHA.


JPJ tu tanda salah kat menentukan gear bebas SEBELUM menghidupkan enjin motokar.
APAHAAAAAL lagi sekali?!  Hoho.
Dia dah start enjin dulu kut, camana nak check sebelum tu?  Ke boleh matikan enjin balik?  Hehe
Lagi satu salah sebab gear tak sesuai ikut kelajuan.  Ye lahhh, memang dari dulu masalah tu.  Hihi malu lah saya


Tapi apa pun Alhamdulillah akhirnya lepas jugak walaupun umur dah tua baru nak ada lesen.
Ada adik tu Form 5 sanggup ponteng sekolah kesian tak lepas pulak tadi haihh JPJ perempuan tu pun garang sangat -____-"


Terima kasih kepada Cikgu Mohd Shahunilah a.k.a Abang Shah & Abang Zul.
Abang Shah yang selalu bising-bising, bebel-bebel, cakap laju, suka buat orang terkejut sebenarnya nak mengingatkan saya ok selalu balik kelas memang tension tapi berguna gila selalu kena tegur tu!  Hee :D
Nanti datang nak amek lesen P tu saya bawak kek okay!  Haha

Yang takda lesen lagi, pergi daftar Metro Seksyen 2, Shah Alam okay.
The best Metro agent ever ;p



Ps.  Baiklah, mari kita pergi drift sekarang & laminate kertas markah ujian JPJ tadi berjaya in first try.  I am legend, pffftt
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger......