Search This Blog

Thursday, December 30, 2010

Redundant.

 
 

You're never gonna tell them, aren't you?

That figures.


 


 

Monday, December 27, 2010

Penyatuan.

 

  
 
Benar lah manusia hanya akan kembali kepadaNya bersungguh-sungguh meminta beribadah wajib mahupun sunat sentiasa tatkala musibah menimpa.

Oh jelas aku lah dia.

Bimbinglah kami ya Allah, permudahkanlah urusan ini.

 


 

Friday, December 24, 2010

Proudddddd.

Aku rasa kalau dapat turunkan 5 kg dalam tempoh kurang sebulan dan mampu memakai dan melucutkan jeans tanpa perlu buka butang dan zip adalah satu pencapaian yang boleh dibanggakan biarpun tanpa usaha keras bersenam kan?

Eh, ke tak boleh?  Hehe.

Ok Nurdiyanah Md Yunus, 15 kg to go!

Wednesday, December 22, 2010

My E.

Reading back some of my old posts in this blog, reminiscing.


When did I start losing my enthusiasm in writing?
Where have I dropped it?
What happened to it?
Why did I stop writing in such way?
Who stole it from me?
How am I going to get it back?


I used to write honest & straightforward entries.
I guess it's true that people change over time.


Not that I'm afraid to tell the truth to people.
Maybe some things are better left unsaid.  No?


But hey, change is good :)
Trust me.

Voicemail.

Wuuuuu, nak salahkan siapa kalau malas minum air?
Nak salahkan siapa kalau diet tak seimbang?
Nak salahkan siapa kalau sakit tekak?
Nak salahkan siapa kalau migrain?
Nak salahkan siapa kalau tak dapat borak sebelum tidur?

Salahkan diri sendiri T_T

Tak cukup air + tak makan
=
SEMBELIT
---> (Teran) Sakit tekak + Migrain + Orang tua dah tidur

Grr.  Ahh tak faham sudah

Malam :(

Saturday, December 18, 2010

Desperate.

25 minutes passed since 2.
And you're still not home.

I want you, my lullaby.

Friday, December 17, 2010

For A Lifetime.

Salam.

I feel bored to not write anything in this blog.  While others constantly updating theirs with current updates of their lives, I just lay here lazily in front of my laptop which I am positively sure has not been shut down since the past couple of weeks.

Being reminded by Yusry that I've only got approximately 2 weeks to be here in Shah Alam before off I go on to continue my life in the 'dungeon', somehow disturbed me mentally & emotionally.  I loved the current routine of having to cook sometimes, send & fetch the brother, going grocery shopping, going to the market, meet up with my loved one.  Having to let it all go at once, once again, is a major happiness / joy killer.

The old guy ;)

Nevertheless, I can't lie that there's a slight enthusiasm in me to proceed with my studies, in which there is only a year & a half left until I complete my Bachelor, insyaAllah.  With a huge plan made together laid in front of me, I must say that I'm looking forward for the next 2 years :)

I do feel quite triggered to maintain my pointer for Alhamdulillah, I managed to score well, even though honestly the result is beyond my expectation.  Major gratitude towards Allah s.w.t, my parents for the never-ending support & encouragements, the lecturers who all of them by far have given me the knowledge needed whether they are course related or something waaaay out of the topic ;D  I owe you guys big time.  My siblings are my clowns, the friends who helped me from the very beginning, a friend who constantly being my study mate since the last semester & Yusry who came into the picture the very last minute with me being unconscious of his superior motive ;)  I love you guys.

For everyone who truly believed in me :)
Yes, I didn't manage to maintain the flat thing but I deserve this.  Serves me right for not falling in love with the 'Reading & Critical Thinking' subject.  Got an A- for that course.




See the resemblance?
Enlarge the picture if you must!  ;p



Will attend a wedding reception tomorrow with Dyda.  Struggling to forget the strong feeling of 'missing' that person.  InsyaAllah finally meeting up with both Ain & Faezah on Monday.  Have to buy new shoesssss for mahselfff :D  Haven't fulfill my promise to go shopping with dearest sister, 'Aliyah.  Oh mum & dad safely returned home from accomplishing the fifth Principle of Islam with the huge number of family members gathered to welcome them home at KLIA.  Only now I know how much my face was copied from my father's -____-"




Getting fatter each day.  Must . . . go . . . on . . . a . . . strict . . . and . . . healthy . . . diet!

Blah blah blah.  I babbled too much.  Kinda missing the privacy I have in my room at Teratak Selasih in Dungun, hehe.

Till then,
salam & take care all.


Ps.  Happy 20th Birthday Fatin Nabilah Malek!  :)  I miss you.

Monday, December 6, 2010

Body Mass Index

Jangan gelakkan aku kalau aku ada impian nak turunkan berat badan.
Semangat ada usaha takda pun tak cantekkk jugak en.  Runsing bila kiraan Body Mass Index (BMI) tak memberangsangkan.  Siap cari tips dengan bantuan Encik G.


Ya, saya tak mahu tersiksa.  Ho ho


Jumpa beberapa link macam best.  Mari tonton, eh baca.
LINK 1
LINK 2
LINK 3
LINK 4


Adakah aku mampu lakukannya?
Tunggu lagi 2 tahun.  Cit, tak bersungguh langsung set target lambat-lambat -___-"  Oh well

Saturday, December 4, 2010

Cinta.

Ahh, lapar di tengah malam.  Mana nak cari solusi kuruskan badan secara mudah, efektif, berkesan, cepat & murah ni -__-"

Abaikan.  Mari tonton gambar














Cinta hati kasih sayang pengarang jantung intan payung.  Muhammad Faris Aiman, Nur 'Aisyah Raihana, Nur Aimi Farihah & Nur'ain Hanisah.  Mari tonton lebih lagi di LINK ini :)  Selamat malam semua

Sunday, November 28, 2010

Indah CiptaanNya :)

Salam.
I found this note shared by a friend on this link -->  CLICK

Given the interesting title, this short article triggered my curiosity to continue reading.

It questioned two matters:
1.  Mengapa Hawa tercipta saat Adam tertidur?
2.  Mengapa Hawa melahirkan saat dirinya terjaga?

Proceed~

Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci.  Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya.  
Seandainya Hawa diciptakan dari Adam a.s. saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa.  Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa.

Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cintanya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebusnya dengan kehidupannya.


Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu (jantung, hati nurani).  Oleh kerana itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu.
Kemudian Allah menjadikannya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua.

Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.


Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.


Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu bererti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf.  Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang :)


So, what do you think?  I don't know, I found it quite interesting and informative.  See how our creator planned everything out for us?  That's what so great & wonderful about Islam.

Thursday, November 25, 2010

Kekuatan.


Hadirnya dikau sungguh tak diduga.
Persahabatan sekian lama kini berbeza.
Bermula seakan saudara, kini kasih bertaut mesra.

Sayang yang bersulam keikhlasan.
Buat ku yakin untuk memberi balasan.
Ingin kau tahu kini kau, sumber kekuatan.

Aku syukur kini termakbul doaku.
Untuk ditemukan dengan insan seindahmu.
Biar pengakhiran kisah kita, hanya Tuhan yang tahu.

Dinda berharap kanda dapat meneruskan penantian.  Sama-sama berdoa kepada Tuhan.  Agar segala niat kita dimakbulkan.  Sejujurnya dinda benar-benar rasa bertuah saat kanda luahkan niat kanda tempoh hari kerana keikhlasan kanda dapat dirasai.  Semoga hubungan ini diberkati dan mendapat restu keluarga kita.  

Semoga kita dapat terus menjaga batas pergaulan.  Doa dinda agar kanda sentiasa di bawah perlindunganNya.  Moga ditetapkan hati kita untuk bersama menjaga cinta kurniaanNya.  Jangan berubah perasaan itu, dinda takut tidak tertanggung sakitnya seperti yang lalu.  Sesungguhnya dinda sangat bersyukur ke hadrat yang Maha Esa.  Kini giliran kita untuk beristikharah pula.




Terima kasih menerima diri seadanya.  Apa yang kurang bantulah dinda baiki bersama.  

Dinda menanti video yang dijanji ^.^
Dan percayalah, selagi kanda di sisi, senyuman dinda akan terus menemani :)


Jaga diri, cintaku.

Ps.  Maaf atas entri yang terlampau puitis isinya.

Wednesday, November 24, 2010

Sakit mata.

I fetched my brother who is currently sitting for his Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) examination for 2 days now.  I saw quite a scenery.  It's so disturbing to see kids of 17 years old enjoy smoking that much.  Yes I am aware that youngsters these days have started smoking as early as 11 or even prior to that age.  My 15 years old brother is also a heavy smoker.  It is sickening and saddening at the same time. 

Those kids I saw laughed hysterically (figuratively) as they lit up their cigs as soon as they were out of the school territories.  Can smoking really get you out of your stress, or are they just plain stupid?  They were still wearing their uniforms complete with school badges, name tags & ties, with SPM schedule in one hand plus the question paper as they sucked in all of the poisons into their lungs.


Sekadar hiasan.


There's no doubt that it's their parents' money they are wasting for such pointless item.  Maybe they will only consider stop smoking once they need to start take full responsibilities of their life mainly regarding their finance.  Or maybe not?

Whatever it is, the adverts of the implications of smoking maybe didn't work as much or just like I questioned, there is possibility that those smokers are just plain stupid.

Failed to convey the message?

This is sad.  We are gradually losing effective leaders of tomorrow.  But wait, isn't cigarette illicit in Islam?  Oh well, we have been told.  The famous saying really applies, "Your life, your choice".  For all I see, these kids haven't made the wise decision.


Ps.  One of the button on my keyboard is functioning improperly, it irritates me.  And oh, all the best for my precious reliable brother (Muhammad Firdaus) for the remaining papers!

Wednesday, November 17, 2010

Passion.

Dia yang menyemarakkan keghairahan aku untuk menulis dengan banyak  :)  Terima kasih.

2006 & 2010.  Perubahan?






Banyak perubahan is it?  Baiklah -___-"











Aku Terima Nikahnya by Ustaz Hasrizal Abdul Jamil.




Oleh sebab sering dianggap tua, juga kerana kematangan pemikiran dan rupa, mari membaca 'Aku Terima Nikahnya' ;p  Ppfffttt




Ps.  Selamat Ulangtahun Kelahiran yang ke-26 buat Encik Yusry 'Abah' Samsuri a.k.a Curd Curdle.  Dah tua daaaaaaah.  Semoga dimantapkan iman ;)  Jaga diri

Monday, November 15, 2010

Pencapaian Hari Ini :)

Salam.
Alhamdulillah suatu pencapaian yang baik hari ini telah aku lakukan, ceh pfftt.

Mari lihat kronologi rutin yang membanggakan:

1.  Bangun seawal (tak awal mana pun) jam 5:47 pagi setelah mendapat pesanan ringkas daripada superhero.  Cois!  Ho ho.

2.  Solat terus ke dapur lantas membasuh kuali yang kotor, lalu menggoreng nasi ikan bilis + paprik.

3.  Turut menyediakan Milo minuman kebiasaan adik-adik.

4.  Sibuk ikut abang menghantar adik-adik ke sekolah konon-konon nak bawa si 'Ain (anak buah) melihat pemandangan di pagi hari.

5.  Mandikan 'Ain buat kali pertama di bilik mandi dengan bantuan abang.

6.  Mendapat habuan kencing tembus setelah 'Ain telah siap wangi cantik berbedak nyaman disapu minyak Yu Yee cap Limau.  Dengan bantuan abang-abang berjaya menukar pakaian budak yang memberontak

7.  Memberi 'Ain susu formula lantas menidurkannya.

8.  Membasuh pakaian juga comforter diimport daripada Dungun.

9.  Menyidai pakaian lewat tengah hari. 

10.  Menyuap si 'Ain makan sambil beliau meragam.

11.  Memberi si 'Ain minum susu formula dengan tambahan lagi 2 kali.

-
-
-
-
-

12.  Erm, layan loyar buruk superhero.  Cois!

13.  Hanya dapat menyidai comforter yang dicuci pada waktu Isya'.

14.  Kini melayan kerenah dua adik busybody yang sedang menonton kartun Cinderella.


So much for my achievement eh?  Ahh the happy environment always makes me feel like writing! :D
Toodles~  Salam

10 Qs.

"You're a one huge hit in my life, I pray for you to be real."

People come & people go but let me just hope it won't be you.  I pray that you'll fulfill your promises.  I pray that what I have always been praying will finally come true :')

Was bored, surfed some sites & pages.  Found this article on iluvislam.com entitled 10 Soalan sebelum Bertunang.  Haha, weird eh?  Just found it nice, so I decided to extract some of its important points.  Let's just make things short.



Taaruf yang mendalam atau mengenali bakal teman hidup sebelum melangsungkan perkahwinan sangat penting demi menjamin kesejahteraan dan keseimbangan dalam menjalani kehidupan berumahtangga.

Ini tidak bermakna pasangan mesti melalui alam percintaan sebelum berkahwin, kerap bertemu dan berhubung melalui panggilan telefon, sms, chatting dan sebagainya.

Percintaan sebelum berkahwin seperti yang dilakukan oleh segolongan masyarakat dan ditonjolkan dalam segala macam media sebagai suatu kemestian, suatu dunia yang penuh dengan keindahan dan keseronokan adalah sebenarnya penipuan belaka.

1. Apakah wawasan hidupnya?
Setiap orang mempunyai wawasan dan cita-cita yang ingin dicapai dalam hidupnya. Inilah yang perlu anda ketahui mengenai bakal pasangan hidup anda.
Sekiranya anda dan dia mempunyai wawasan dan matlamat hidup yang sama maka perselisihan dalam rumahtangga akan berkurangan.

2. Bagaimanakah kefahamannya mengenai konsep perkahwinan?
Kefahaman serta tasawur atau gambaran yang jelas mengenai perkahwinan amat penting.
Sekiranya kedua-dua pihak mempunyai kefahaman yang berbeza, umpamanya satu pihak menganggap perkahwinan hanya sekadar memenuhi tuntutan nafsu semata-mata, sedang satu pihak lagi memandang sebagai satu ibadah, sudah semestinya rumahtangga yang bakal dibina tidak akan aman daripada perselisihan dan pergaduhan.

3. Apakah sifat-sifat yang digemari dan tidak digemarinya?
Adalah penting bagi setiap pasangan mengetahui kegemaran pasangannya, apa yang disukai dan tidak disukainya kerana kadang-kadang perselisihan berlaku disebabkan kelainan kegemaran dan citarasa.
Sekiranya kegemaran setiap pihak diketahui terlebih awal mungkin perselisihan dapat dielakkan.

4. Apakah pandangannya mengenai anak pada tahun pertama perkahwinan?
Setiap orang mempunyai pandangan yang berbeza mengenai masa yang sesuai untuk menimang cahaya mata.
Sekiranya satu pihak belum bersedia sedang pihak yang satu lagi sudah tidak sabar untuk bergelar ibu atau ayah, pastilah kedua-dua pihak akan berasa tertekan dan perhubungan akan jadi tegang.

5. Adakah dia mempunyai masalah kesihatan atau kecacatan?
Masalah kesihatan yang kronik atau kecacatan semula jadi pada anggota badan tidak wajar disembunyikan.
Mengetahui adanya penyakit atau kecacatan tertentu akan mempengaruhi keputusan yang bakal diambil.
Menyembunyikan penyakit yang kronik atau kecacatan yang mengaibkan boleh dianggap sebagai satu penipuan.

6. Adakah dia seorang yang suka bergaul?
Sesetengah orang suka bergaul dengan pelbagai lapisan masyarakat, mempunyai kawan dan kenalan di merata-rata tempat. Sesetengah yang lain pula suka menyendiri, tidak pandai berkawan dan sukar didampingi.
Orang macam mana yang anda cari?

7. Bagaimana hubungannya dengan ahli keluarganya?
Perkahwian bukan sekadar aqad yang mempertemukan antara dua jiwa. Sebaliknya perkahwinan merupakan hubungan kemasyarakatan yang mencantumkan antara dua keluarga atau lebih.
Oleh itu bakal tunangan harus tahu status keluarga serta hubungan mereka antara satu sama lain. Hubungan kekeluargaan juga sedikit sebanyak menggambarkan keperibadian seseorang.

8. Apakah kegemarannya dan bagaimana dia mengisi waktu lapangnya?
Kegemaran serta cara seseorang memenuhi masa lapangnya juga memberi gambaran tentang wawasan serta cita-citanya dalam hidup ini.

9. Adakah dia aktif dalam mana-mana pertubuhan bukan kerajaan (NGO) atau pertubuhan kebajikan?
Keaktifan dalam persatuan kebajikan atau pertubuhan sukarela menggambarkan dia bukan seorang yang sombong dan mementingkan diri.
Orang yang hidupnya sekadar untuk memenuhi cita-cita dan wawasan peribadi semata-mata sebenarnya hidup dalam dunia yang sempit dan mati sebagai insan yang kerdil.
Tetapi orang yang hidup dalam perjuangan akan hidup sebagai insan yang hebat dan apabila dia mati namanya akan dikenang zaman-berzaman.

10. Apakah pandangannya sekiranya ibu bapa masuk campur dalam urusan peribadi atau urusan rumahtangga mereka?
Setengah orang menganggap rumahtangga adalah masalah peribadi yang terlalu khusus. Tiada seorang pun yang boleh masuk campur walaupun ibu bapa sendiri.
Hal ini sangat penting diketahui oleh setiap orang yang akan memasuki gerbang perkahwinan.
Apakah pandangan bakal pasangan hidupnya.
Adakah dia termasuk dalam golongan di atas atau sebaliknya seorang yang terlalu bergantung kepada kedua-dua ibu bapanya walaupun telah berkeluarga?


"Husband to is be respected, Wife should be protected, Children is to be nurtured."
Dengan izin Allah, semuanya boleh menjadi mudah.  Amin

Sunday, November 14, 2010

Gambar bercerita.

It was a day before our last paper for this semester.
Thought of having big meal for dinner.

I was hungry . . . .

so  . . . . yeah,

And these are only a quarter of our meal.  Teehee :">

Our last paper was on Thursday, 11th Nov 2010.  
Decided to go home on the same day, so yeah . . my lovely brother came all the way from Shah Alam to Dungun on a bus so that he can drive my car home.
I gave it a try; drove approximately for 3 hours from Dungun to Gambang.  Bad weather I tell ya, major adrenaline rush while driving.  Kept cool, Alhamdulillah managed to reach Gambang safely to finally switch roles with Andak.

Scratch the ugliness.  Taken during a congestion somewhere even before Cherating.

This picture was also taken during the loooooong congestion  -___-"  He surely love that woman on the cover, sheesh~
Here's the lovely brother, Fadhli Yunus

Thanks to him I'm currently enjoying my semester break at home :)

Ahh.  I'm just so lucky to have such lovely family & beloved ones ;)  You know who you are

Friday, November 12, 2010

Obstacle?

I'm currently happy & feel content with my life.
At home: with the family, a text messaging partner.

I have never prayed so much for my significant other to finally be shown to me,
for my heart beats along with his,
up until recently.

Just as soon as I've learned to forget,
trying to accept whoever has been chosen for me,
the memory comes alive again.

"Just keeping in touch", he says.

Reality IS scary.

Monday, November 8, 2010

Saturday, November 6, 2010

Aku bukan pengikut trend.

Ke hadapan sesiapa yang berkenaan / bermurah hati / hensem / cantik / kaya,
saya mahukan ini ya?



Memang, memang saya tak ikut trend terkini hiburan sensasi dengan iPhone 4 lah, BB Torch lah, Windows 7 lah, HTC lah, apa lah.  Saya ni biasa-biasa saja.  Hue hue hue

Sila belanja ya, haa sila sila.

Oh lupa, Vivaz Pro namanya ;)

Friday, November 5, 2010

Off day.

Seghabut molep mg Dee.  Hoho

Bangun lebih kurang 20 minit sebelum Syuruk bukanlah suatu perkara yang baik bagi aku.  Bayangkan ya, ya cuba cuba, cuba la, tolong la bayangkan!  Ish.  Aku yang sebesar manusia normal yang berisi gebu tersentak daripada tidur serius tersentak habis macam terloncat sikit dari katil bila tengok jam telefon bimbit sudah jam 6:38am terjerit kecil comel ahai cek mek molek cantik sangat pun zzz terjerit, "Ya Allah, lambatnya aku bangun!"  Memang terbukti aku bukan night person.  Nak cuba gatal gatal tidur jam 2 lebih sekali-sekala pun sudah tak mampu untuk bangun mengikut waktu kebiasaan T_T

Woke up on the wrong side of the bed buat aku jadi malas sangat.  Dah la tidur dalam mood yang kurang enak, ya lah, semakin hari ada saja perkara yang membuatkan self-esteem, self-efficacy & self-evaluation aku merudum teruk.  Rancangan Malaysia ke-48 tak terlaksana untuk mengulangkaji di perpustakaan hari ini, nawaitu untuk menggoreng nasi yang lazat terbantut.  Hmm, macam ada serba tak kena.  Sudah la asyik meratapi nasib malang tiada yang mahu.  Ahh sudah, abaikan

Tapi Alhamdulillah langit tak selalu mendung apabila aku diberikan rezeki yang banyak pada hari ini :)  Seawal jam 7 pagi ibu menghantar pesanan ringkas daripada Kota Makkah bertanya khabar, senyuman terukir di bibir.  Aku titipkan pesanan kepada rakan belajar, Rokiah Ali untuk membelikan sekeping roti canai kosong bersama roti telur memandangkan beliau ingin keluar bersarapan bersama 'cikgu' komandernya.  Pesanan itu tidak memerlukan aku untuk membuat bayaran apabila telah ditanggung beres oleh 'cikgu' itu :D  At least berisi juga perut di awal pagi.  Eh, perut aku memang banyak isi.  Pfft

Sesudah azan Zohor berkumandang, di mana masa sebelumnya aku habiskan dengan menonton Kamen Rider W semata, segera aku keluar kamar untuk ke tandas menyempurnakan wudhuk ku.  Sentakan bak halilintar kali kedua apabila jiran rumah depan datang mengetuk sliding door bersama anak kecilnya.  Segeraku masuk semula ke kamar, menyarungkan seluar yang lebih sopan panjangnya & mengambil kunci di atas meja belajarku.  Hati berbunga, tidak perlu pening memikirkan masakan tengah hari, kerana ku telah diberikan lontong pula :)  Terima kasih akak jiran depan rumah yang masih saya lupa bertanya nama.  Lepas ni saya masak Egg Drop Soup & Crab Meat untuk dipulangkan bekasnya ya.



Apabila emosi aku tak tenteram, baru aku sedar aku lebih suka membuang masa memakan & membuang angin.  Just seperti tadi, hue hue.  Aku memandu dengan kelajuan santai 60 - 85 km/jam melalui jalan pantai untuk ke pekan Sura Gate.  Ingin membeli sabun cuci pinggan kononnya.  Tapi ternyata emosiku hanya boleh dipujuk dengan membeli alat solek yang konfirm takkan diguna -_-"  Pembaziran, tsk.  Oh para pembaca kalaulah ada, di sini aku ingin bertanya.  Apakah wajahku persis orang terlalu dewasa?  (taknak cakap tua tu ;p)  Memandangkan aku jarang-jarang mendapat panggilan 'Dik' pabila di mana-mana.  Hanya 'Kak' menjadi panggilan setia.  Sedih, sila perhati.  Ya, sila sila.  Inilah wajah aku pergi ke pekan tadi.  Macam ni lah tadi, serius macam ni takda lainnya.  Tua kah?

Baiklah.  Aku faham kata hati korang.  Tua la tu >.<


Patut pun tiada yang mahu.  Hmph.  Ahh lelaki, tau nak perempuan yang tau ayat manis je.  Nak yang nampak macam kurus je.  Nak yang free hair je.  Nak yang sosial je.  Aku yang gemuk gedempol tendang masuk gol macam ni memang takda can la.  Blah la!
Tak mengapa, aku anggap saja aku matang orangnya.


Ahh.  Perut kenyang sudah dengan lontong.  Masa untuk beauty sleep.

Sunday, October 31, 2010

Dear youngest,

it's your sister here.
I hope you're doing just fine :)
My prayers are with you honey.  I know you're tough
I'll be home soon & don't you worry.  I miss you too ;)

It won't be long until mum & dad get back.

Till then I hope you can help around the house & be a big guy.
Don't cry ok.  Sleep in their bed.  And if you're afraid ask Kakak to accompany you.

Don't neglect your solat.  Pray for mum & dad each time after solat.  And for me too :D
I have a paper tomorrow, please pray that I'll succeed.

Oh it's time for Isya' now.  You go pray too.

Take care dear youngest.
Miss you & love you so much :)


Love, 
Yanah <3

Thursday, October 21, 2010

Study week, much?

Hey.  Am currently at home, steal some time for my family.  Loving the routine of having to send and fetch little brothers & sister to and from school.  Tired, still no progress in revising any subjects for the finals.

See the problem there?  People these days study just for the sake of facing quizzes, tests, or examination.
There is no intention or whatsoever to learn something new for use in the future:  work etc.  This occurs to me too, well all the time.

Believe me, I have no intention of pushing myself off the limits this semester.  I just couldn't bear distress moments every time.  Currently setting my perspective to some careered woman's with children.  I did my assignments while constantly calling my niece, 'Ain just so that she won't think that she's alone & won't cry.  HAHA.  It was tiring but hey, my mother did it all the time.  And about being a chauffeur?  My dad used to do that every day when it was my school time.  I'm really glad I can finally minimize their burden a little at least :)


Quoted this from Miss Nur Syazwani Halim, a BEL lecturer in UiTM Terengganu,
"Single is not a status..It is a word that best describes a person who is strong enough to live and enjoy life without depending on others.."

Right. I'm currently single now.  But does this statement implying that being in a relationship is when you have to depend on your significant other?  Well maybe I misunderstood this.  But hey, if this statement's true, then I'm not fit to remain single. 

Honestly, I've been telling everyone that I'm not good in juggling studies & love life.  As a matter of fact, yes, I'm really bad at it.  I broke up last April for the stupid reason of can't focus on my studies.  But I can't lie that I think about my ex(s) sometimes.  At least there's this one guy I kept thinking about, a guy whom had a perfect life now with his friends & perhaps a new girl :')  Call me worthless but that's the fact.  I am constantly worrying that I'll end up being a spinster with a high & powerful position in an international company.  HAHA.  Call me over-imaginative but this is just me

Will be back in Dungun next Sunday.
So yeah, I'll be banging my heads off on the table by then.
So don't be alarmed when you found out that I'm not around anymore ;)

I'm grabbing this opportunity to wish every UiTM students all the best in your finals!  Whatever you do, don't cheat.  You may be successful today but God knows what's going to happen to you in the future and hereafter ;D  It's your call.  Your life, your choice.



Ps.  Siapa yang post new status kat wall Facebook dia then jadi the first one to like status sendiri sangat pathetic!  Enough said.  Bye now

Saturday, October 9, 2010

Kau . . . orang . . . serabut

Aku
.
.
.
.
.

tak
.
.
.
.
.
faham
.
.
.
.
.
pemikiran
.
.
.
.
.
kolot

Tuesday, September 28, 2010

Kita.

Iri hati,
penipu,
pilih bulu,
hasad dengki,
kedekut ilmu,
cepat melatah,
minda tertutup,
bermuka-muka,
bermuram durja,
menyebar fitnah,
bermasam muka,
pencetus konflik,
fikiran yang sempit,
semangat assabiah,
profesionalnya tiada,
tiada kualiti tersendiri,
bermusuh sesama saudara,
tidak boleh melihat kejayaan orang,
malas usaha tapi hasil nak berganda.


Oh sampai bila harus begini?
Diri takkan maju, masih kekal di sini.

Sunday, September 5, 2010

Raya.

Syawal 2009.
 
Another Eid Fitr is coming.

I'm still wondering,
what is the meaning of Syawal?

All I know is that it definitely does not entirely revolves around the joy of collecting duit raya.  Not for me at least
It is such a shame for adults from my age range still have the idea of going to their friends' houses just to boost their duit raya amount.



Apologizing & Forgiving.  That's what Syawal for

We're grown ups, yeah we need money.  But we should at least respect this upcoming month~
It is the perfect time to apologize whole-heartedly & sincerely to each other, pray that we would not repeat the same mistakes ever again & turn over to a new leaf.
But, it does not mean that we shouldn't apologize during the other 11 months!




It is not all about duit raya.

Let's face it, we know that we didn't 'collect' enough 'pahala' during this entire Ramadhan.
So why bother for duit raya?
Shame on us.

Be thankful for whatever has been granted to us.
There are so many unfortunate people out there!
What we have today is way too good from what they could at least imagine.

Think about it.  And that's why we have been granted with great minds

Friday, September 3, 2010

Tarawih.

Do you have a friend who's willing to switch places with you without being asked during Tarawih just because you suddenly got rashes due to excessive sweating from lack of air ventilation at a mosque?


Well, I know I have one :)
<3 <3


That one with the flowery bag.
From left:  Uni, Dyana (me), Amal, Ainun.

Wednesday, August 25, 2010

Artis.

Ada peminat setia pengecut dah sekarang!
Wow, pengalaman baru!  Hehehe.
Tak habis-habis masuk blog orang mengutuk.

Boring *yawn*
Rasa macam artis pulak dahhhh.

Get a life.

Tuesday, August 24, 2010

Friday, August 13, 2010

Limitations

I know I have to start filtering my posts the moment my lecturer asked me,
"Kamu ada blog kan?"

Startled, I kept silence for awhile while finding the right words to answer.
Even so, my answer was short & deadly.
"Aa, ada.  Kenapa?"

So yeah, you know the rest.
She said she found this blog because I'm famous -_-"
I'm not sure whether that's a compliment or she was just being sarcastic.


Hello there Madam Erratul Shela Eshak! :)
If you're reading this,
I love you!  Hihi :">
I just want to let you know that, you're so much like my Kak Ngah.
But she smiles a little bit more.  Hehe.
That's why I'm always so clingy with you, so please bear with me.

Take care people!
Happy fasting.

Tuesday, August 10, 2010

Tak Kesampaian

Salam.
I have postponed the posting of a new entry for my blog since last week.
I haven't got the time to finish writing it thus letting it be in my draft list :)


I'll start writing soon when I feel like it.


Here's a message to all:
"Salam.  My name is Sya'ban.  I'm advising you that my neighbour Ramadhan will be visiting you soon with his wife Barakah & two children Sahur and Iftaar.  They will be accompanied by three grandchildren Rahmah, Maghfirah & Jannah.  They will leave after 30 days by Eid Airlines.  Treasure them and InsyaAllah you will be blessed.  Marhaban Ya Ramadhan Ya Kareem.  May it brings lots of Nur in our life.  Amin."


Salam Ramadhan al-Mubarak everyone!
Appreciate this holy month and race to do good deeds!
Take care. 

Ps.  Most probably will only be home a few days before Raya.  Oh family :') 

Friday, July 23, 2010

Kuiz Busuk!

Ini kuiz busuk dengki namanya.
Sebab aku jawab aku tengah tak cinta siapa-siapa & tak pernah comolot dia cakap aku jadi andartu.
Tettt gila -____-"

- -

I have my reasons for staying single and trying exceptionally hard loving it.

It is just a matter of time until I find the true one and get married ;)

Critical Thinking.

Mengapa masa kecil kita sibuk ingin bertudung, sedaya upaya menutup segala aurat yang ada?
Tetapi apabila usia dimamah masa, tudung bukan kegunaan harian walau sekadar di halaman, sesingkat mungkin dijadikan pakaian, baju bagai tak berlengan?

Lucu apabila aku sering dipertemukan dengan lelaki yang menunggang motosikal di atas jalan raya.  Baju ditiup angin deras tangan mereka menarik semula ke bawah.
Lain pula cerita dengan si hawa, lebih terangkat kan lebih bagus.  Nampak si sotong pun sedikit pun tiada rasa malu, bahaya katanya menunggang sebelah tangan takut mampus.

Bukan mengkritik tak tentu hala, cuma ada niat untuk betulkan diri jua.


- - - - - - - - - -


Aku ada sebab yang kukuh untuk berkahwin segera.  Tak perlu bercinta terlalu lama
Aku takut, aku manusia yang lemah.  Nafsu entah tidak mampu dikawal barangkali
Jangan tertawa, kerana ini perkara yang jangan disia.
Aku jelak melihat pasangan yang terang-terangan berpeluk sakan biarpun di hadapan rakan, berpeluk mesra walau menjadi perhatian, bercumbu di bahu jalan.

Mungkin aku hipokrit, memandangkan aku kini tidak mempunyai sebarang hubungan dengan kaum yang lagi satu.
Tapi tidak bagi aku, memang aku selalu beristighfar agar dijauhkan daripada perkara sebegitu.
Bukan gatal dan miang ingin mendirikan rumah tangga segera, cuma harus beringat syaitan ada di mana-mana.
Sedangkan tok yang berkopiah juga boleh rebah, apakan lagi pula aku yang jarang-jarang beribadah.

Fikirkan . . .

Sunday, July 11, 2010

Friday, July 9, 2010

Reasons Why I Want to Get Married in My Early 20s & Have a House to Go With

Here we go.

1. I'm overwhelmed by Malay dramas revolving around early marriages & parents' choice for a partner.
2. I want to take responsibility of my own home & a man.
3. I want to cook in my own kitchen without being judged.
4. I want a man to guide me.
5. I want a man to lead my solat.
6. I want to be a young parent :)
7. I want to love & feel truly loved.
8. I want to have my own child to babysit ;D
9. I want to grow old with my children already capable of taking care of me.
10. I want to feel the adrenaline rush when my parents-in-law suddenly pop in front of our door :)
11. I want to iron my husband's office attire.
12. I want to have someone beside me when I wake up in the morning.
13. I want to share the day's highlights before going to sleep.
14. I want to lay on a man's lap while watching television.
15. I want to cook my husband's favorite dish.
16. I want to decorate our house together.
17. I want to celebrate our 20th wedding anniversary while I'm still young.
18. I want to avoid doing something forbidden by the religion.
19. I want to be kissed on the forehead before off to work.
20. I'm matured enough ;p
21. I want to push myself to clean up after my own mess in my own home.
22. I want to argue to which hometown we should go back during Raya.
23. I want an older man for a husband.
24. I want to blog about my marriage life anonymously (err, haha?)
25. I want to make my husband coffee when he stays up to watch football :D
26. I want to give & get a massage after a long day.
27. I want to be able to convey my love & miss towards my man properly ;p
28. I want to fall in love everyday for the rest of my life.
29. I want to get a warm hug when I'm feeling down.
30. I want to have an argument over petty matters.
31. I want to force my man to stay up & watch Korean dramas with me.
32. I want someone to cook me porridge when I fell sick.
33. I want to feel stupid when my older-by-year husband makes fun of my lack of knowledge about something.
34. I want someone to monitor my Facebook, blog & such.
35. I want my husband to correct me.
36. I want to decorate my first child's room with my own hands; drawing mural together with the husband.
37. I'm going to buy my house Ikea products.
38. I want to hold hands while at the mall ;p
39. I want my husband to pick me beautiful clothes when we go shopping.
40. I want to ask my man to dance the night away with me.
41. I want someone to tell me that I look beautiful even when my face is covered with pimples.
42. I want someone to play with my hair.
43. I'm a pervert, tett.  Haha
44. I want to hang on to my man's arm.
45. I want to feel secure.
46. I want to hog the phone with my husband when one of us goes outstation.
47. I want to see my husband everyday.
48. I want my husband to feel jealous when I scream Shahir's name when he's on the television.
49. I want my man to help repair my tudung without hesitation even when we're in public :D
50. I'm going to try loving whatever my husband likes.
51. I want to argue about who loves who more.
52. I want to teach my husband to do house chores just so he can be prepared ;)
53. I want to wipe my man's tears when he's feeling down.



+ + Will update soon.  xoxo
- This is with the help of Munira Ramadhan ;)

Love,
DyanaYunus '10.

Thursday, July 1, 2010

Oh JPJ Nazri Md. Noh

Assalamualaikum w.b.t.
Hello.  Tadi saya pergi ujian memandu bersama JPJ.
Tunggu lama memang standard la tapi Alhamdulillah, janji PASS!!!!
Ehem EHEHEHE.


Berbekalkan markah 18/20 hasil pemberian Encik Nazri, kini saya dapat tersenyum ceria.
Cehh..
Oh dah la pertama kali bawak Viva apahaaaal dah la nak masuk Gear 3 terus Gear 5 bajet laju HAHA.


JPJ tu tanda salah kat menentukan gear bebas SEBELUM menghidupkan enjin motokar.
APAHAAAAAL lagi sekali?!  Hoho.
Dia dah start enjin dulu kut, camana nak check sebelum tu?  Ke boleh matikan enjin balik?  Hehe
Lagi satu salah sebab gear tak sesuai ikut kelajuan.  Ye lahhh, memang dari dulu masalah tu.  Hihi malu lah saya


Tapi apa pun Alhamdulillah akhirnya lepas jugak walaupun umur dah tua baru nak ada lesen.
Ada adik tu Form 5 sanggup ponteng sekolah kesian tak lepas pulak tadi haihh JPJ perempuan tu pun garang sangat -____-"


Terima kasih kepada Cikgu Mohd Shahunilah a.k.a Abang Shah & Abang Zul.
Abang Shah yang selalu bising-bising, bebel-bebel, cakap laju, suka buat orang terkejut sebenarnya nak mengingatkan saya ok selalu balik kelas memang tension tapi berguna gila selalu kena tegur tu!  Hee :D
Nanti datang nak amek lesen P tu saya bawak kek okay!  Haha

Yang takda lesen lagi, pergi daftar Metro Seksyen 2, Shah Alam okay.
The best Metro agent ever ;p



Ps.  Baiklah, mari kita pergi drift sekarang & laminate kertas markah ujian JPJ tadi berjaya in first try.  I am legend, pffftt

Wednesday, June 30, 2010

Bonggol Unta

Salam.  
I got this article somewhere in Facebook from somebody else's Note.
The title "Ada hadis rupanya psl sanggul tinggi tu...patut dah jd trend akhir zaman.." really grabbed my attention.

I was alarmed and noted about this matter earlier by Yohanis David because her elder sister, Suria David told her I presume.
Found it really shocking, but somehow I just let the issue pass by without having the effort to do some research as well as having the urge to make some self improvement.

However, after I came across this Note earlier this evening, I felt compelled and feeling responsible to share it with any of my blog's fellow followers.
Let it be a reminder for us woman.  InsyaAllah with strong will, effort & doa, we can all be a better Muslim :)
Take your time to read it, it is never too late to become a better person.



Please note that this article must have been forwarded a couple of times & only God knows whose story this is.


Example:
"It's a trend nowadays that many muslim Malaysian women are into the new hijab wearing i.e. wearing a shawl-like syrian style hijab. I posted on my Fb status recently stating that I too, would want to wear the syrian women hijab style with high bun but unfortunately my hair is short thus cannot tie or do a bun at all.I also received few suggestions to buy fake buns online or at Arzu, KLCC.

I used to study in an arabic-medium school and had learned that when you wear tudung, you're not supposed to show any indication that your hair is long by tying your hair really high/do a bun until men can notice the presence of your long hair eventhough you wear your cover/hijab. That defeats the purpose of wearing a hijab.However, I can't remember the hukum whether it's haram or harus or makruh.

Being curious, I googled about this sanggul arab issue and found the hadith related:

Quote::
akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang ( nipis&ketat). Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat”- hadith riwayat Ahmad, jil.2, ms. 223.

Rasulullah s.a.w bersabda:

Quote::
dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini

–hadith riwayat Muslim. Hadith no 212-

I would say that I was tempted at first as I saw some women/celebraties/tv presenters looked really pretty wearing the syrian style hijab with high sanggul/bun. Sometimes, bila nak cantik, manusia selalu lupa pada hukum walaupon dah belajar.I am one of them. Bila nak buat benda jahat, laju je.
Anyway, in wearing hijab,niat perlukah menghalalkan cara? I dare not jatuhkan hukum or say that it is haram wearing the fake sanggul arab.However,at the moment, I'll just forget about buying the sanggul arab thingy."




So my dear Muslimah friends, we all know that Rasulullah s.a.w sudah berpesan, "Sampaikanlah hadithku / ilmu walau sepotong ayat"
Alhamdulillah, I've done my part.


Friday, June 18, 2010

In HD!

Tak pernah emosi sebegini tengok bola sepak.
Adrenalin gila laju.
Baru aku tahu perasaan benci pada pengadil, HAHA -_-"


Oh I find guys with lack of English skills are turn-offs.

Thursday, June 17, 2010

Be strong, it's fine to lie



It's Your Birthday :)

Dear Azam Shahrom,
Happy 19th Birthday.

Hope you love the presents :)
Some were bought quite some time ago but due to time constraint & my difficulties in going out with you, I have to keep it first & only today I can give you even though only by help of a good friend.

I'm so sorry for bad things that happened between us.

I'm still waiting for your text message.
If I don't get one till midnight, then I know.
I'm truly, deeply sorry if the letter contents offended you.
So much to write actually, but I just have to fool myself & I don't know why.

I'll love you always.
Now & forever . . .


This is corny -_-"

Friday, June 11, 2010

Today's the day

Alright Dyana,
maybe this is the perfect time to let go.



Maybe . . .

Just maybe~
And good luck with it

Oh Student Portal

Thanks for the hours of waiting -____-"
Yeah, we really appreciate it. Thanks a bunch to UiTM Webmaster who actually made some effort to do some maintenance to the server so quickly, NOT!



Whatever it is. Mini transcript helped somehow :)



And for that,
I would like to thank my parents; Md Yunus & Rugayah. Only God knows how much I love you guys! Thanks for all the support & advices.
For the rest of the family; Alang, Anjang & Cik who replied to my texts when I was down :') You guys are the best family ever anyone could ever wish for!
My fellow friends you guys know who you are, especially classmates who gave me the strength to realize who I am & where I belong ;) It was a huge favor too. Seriously



And last but not least, to the most important people;
- Puan Siti Hajar, our Program Coordinator

- Puan Rohayati Jusoh, my Financial Accounting lecturer. We were so fortunate to have you as the lecturer! Yeah you gave us hard times with your lack of skills in supporting us positively but hey, guess what?! Your reverse psychology worked on me! :D

- Miss Shamshad Begham, my Language Enrichment lecturer. I never despise you & your tough way of teaching. I love you for that! You helped me a lot I tell ya. You're the best :)

- Encik Rosman Mahmood, Economics lecturer. I really really love you, seriously! The last time I got the marks such as gave by you was years back when I was in Form 1 for my Mathematics subject :D You were very supportive in every way!

- Madam Siti Fatimah Mardiah Hamzah, Communication lecturer. You're cool somehow :) I love your enthusiasm while lecturing

- Madam Erratul Shela Eshak, the Records lecturer. I never thought you are actually so damn cool! Why oh why we only got along right before the finals?! Gahh. Whatever it is, I appreciate & really really make full use of your advices & support! I haven't got the chance to try Pak Akop's Cendol tho hehe

- Encik Aziha Manan, the new Office lecturer. Keep up your interesting way of lecturing; by giving support to the facts with Hadith & surah-surah al-Quran that is. We adore you!

- Madam Nur Hazwani, the cutest Internet lecturer ever! Yup yup, no doubt you're the best. You bear to listen to me when I was down, you supported & helped us in every way that you can. Hope you'll teach us again soon!



That's it I guess :)
I LOVE Y'ALLZZZZZ haha.

Saturday, June 5, 2010

Tamaly Maak

Hi. Just please watch the video & focus on the Arabian song part ok?
SHAHIR! <3





Tengok dah?
Ok, aku suka Shahir joget tu. Biar ah!

Tuesday, June 1, 2010

Kesal

Bila aku tengok perkembangan kau kini,
bila aku lihat sendiri kebahagiaan yang kau kecapi,
bila aku sedar aku tak diperlukan lagi,
baru aku berhadapan realiti,



apa kesal itu diberi erti.

Thursday, May 27, 2010

RSVP

New song sang by Maulana of Akademi Fantasia 8.
Written & composed entirely by Edry Abd Halim.
The lyrics are seriously corny but the melody is very nice, Winter Sonata like ;)

"Kali pertama ku melihat hati sudah rasa terpikat
Bila kau membalas senyuman
Ku berkhayalan
Kita berdua jatuh cinta
Kau milikku dan ku kau punya

Tapi di dalam realiti belum pasti
Ku pinta kau répondez s’il vous plaît
Jangan biar ku fikir ku bertepuk sebelah tangan
Ku rayu kau répondez s’il vous plaît
Agar dapat berakhir angan yang mengganggu fikiran"

It's 4 in the morning.
Cranky and haven't completed the Minutes of Meeting -___-"

Ahhhh well


Ps.  RSVP = Répondez S’il Vous Plaît.  Only now I know, HAHA.  It is French which simply means Please Respond :)  Oh how cute

Tuesday, May 25, 2010

Cranky

Heyyyy.
Notice that new header of mine?
That ugly, crowded, vain much, no art skill, messy new header of mine?

I'm just currently cranky.  That's why
Plus the fact that I really don't have any creativity ;D


Whatever.  I'm going to make the header stay!
Hmmph

Ahmad Shahir Zawawi


Nama:  Ahmad Shahir Zawawi
Nama panggilan:  Shahir
Tarikh lahir:  5 September 1988
Tempat lahir:  Hospital Besar, Ipoh, Perak
Tinggi:  168cm
Berat:  65kg
Status:  BUJANG, ehh ehemm ;D








KEBAHAGIAAN DALAM PERPISAHAN :')


Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta pasti

Chorus:
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya, apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan..

Tiap titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti

(ulang chorus)

Kebahagiaan.. dalam perpisahan..


Whaaaat?  Suka hati lah!  :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger......