Search This Blog

Sunday, March 25, 2012

Lamar? Pfftt

 
 
Ya Allah, sesungguhnya aku cukup meluat dengan update status dan share berita ke gosip ke video ke pasal lamaran Awal Ashaari kepada Scha Al-Yahya secara live.  Yang dikecohkan antaranya pilihan ayat yang sweet kononnya oleh Awal something like "Sudikah awak menjadi yang halal untuk saya?"  Trust me, I don't know sebab aku tak tengok video ke hape ke yang orang suruh aku tengok.  Ni pun sebab ada member update status.  Lucu kan?  Halal?  Apa definition halal bagi dia?  Hmm . . .


Sebab apa aku meluat?  Hmm . . .  Jeles?  Bukan.  Cemburu?  Bukan.  Dengki?  Bukan.  Benci?  Pun bukan.


Antaranya sebabnya adalah kita tahu diorang tu kapel dah lama.  Pegang-pegang benda biasa.  Pergi cuti sama-sama.  Laga pipi wajib ada.  So?  Fikirlah sendiri.  Lamar macam tu pun kan dah macam style orang kafir.  Mana pergi Islam sebagai ad-Din?  Susah kalau dah way of life pun memang dah ikut budaya orang sana.  It's about time pun they get married.  Kalau dia lamar cakap camni baru aku respect, "Sudikah you nikah dengan I sesudah kita bertaubat supaya kita sama-sama dapat mengurangkan dosa yang banyak kita lakukan selama ini?"  HA HA HA !


Dulik apa aku orang nak cakap aku kolot, akal sempit, poyo etc. etc.  Sebab ini memang pandangan tulus dan jujur aku.  Bagi aku, mentaliti masyarakat kita dah tahap kritikal lagi sadis sesadis sadisnya.  Rasa nak penampar semua yang cakap "untungnya Scha", "sweetnya Awal", "bestnya orang lamar camtu", blah blah blah statement perempuan-perempuan gedik seantero dunia.


Tak macho langsung.  Asal tak upload video Awal pergi jumpa bapak Scha tu dari awal berkawan ke mintak kebenaran ke hape?  Tu baru definisi sweet bagi aku.  Haa apa apa?!  Nak cakap kolot lagi la tu.  Argh


Dah dah, tak payah nak kutuk-kutuk bengang emo dengan aku.  Benda ni sangat general.  Sebab dalam satu hari ramai sangat post benda-benda bodoh tu.  Kacau mood.  Nak get off of Facebook tak mampu.  Hmph



 
 

No comments:

Post a Comment

Hanya yang konstruktif dan membina.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger......