Search This Blog

Wednesday, March 25, 2009

GEDEGANGGG!

AKU MESTI WARN KAU ORANG DENGAN WARNA MERAH DAN FONT YANG DI'BOLD'KAN SUPAYA KAU ORANG TAHU BLOG INI TAK SESERONOK MANA UNTUK DIBACA. KEPANJANGAN DAN KEKEREKANNYA BOLEH MEMBUNUH


Hari ni, 25 Mac 2009. Hari ni, hari Rabu.

Hari ni, dua kelas cancel. Hari ni, aku online kat cc.
Hari ni, roomate aku Nurul baik nak temankan.

Hari ni, aku malang campur bertuah.

(awal awal dah membosankan. kalau taknak baca tak payah lah nak kutuk)

Tadi haus gila gila. Kat Dungun ni musim kemarau agaknya.
Aku sangap sorang dalam bilik, sebab apa?
Ni buat aku marah ni~~
Kan dah cakap tadi..
Sebab hari ni dua kelas cancel.
Tapi, tugasan a.k.a assignment banyak gila.
Demam-aku-tak-kan-dan-tak-nak-wat-assignment-kecuali-ada-mood dah datang.
So, be it!

Oh lupa tadi. Hari ni, panas. Hari ni, aku haus sokmo.
Aku pun turun ke bawah kolej kat pintu utama sebab ada mesin GEDEGANGGG! kat situ.
Aku yakin 99.99% (hah, gila babeng punya yakin tu) duit syiling aku cukup mencecah RM 1.20 seperti yang diperlukan untuk membeli air GEDEGANGGG! berkenaan.

Tiba-tiba malang menjelma bila aku masukkan duit, kepingan syiling aku hanya mampu mencecah RM 1.10 sahaja.
Ada rasa malu dan nak nangis gak kat situ. Dah la dah lalu kat hall tv, mesti la orang tau aku nak pergi beli air tu. Tapi takde pulak air kat tangan

Aku pun dengan hampa tekan satu punat yang membolehkan mesin GEDEGANGGG! goblok itu memulangkan semua wang aku.

Kemudian, tau x?! (ahhh... tahi lah kau orang. mesti dalam hati kau orang ckp, "mana lah aku tahu, bodoh!")
Ni la yang aku nak bagitau. Sabar boleh? Haishhh.

Bila aku tekan punat tu,
ternyata indah... Senyuman dan liriknya~~ Waktu pun berla, erk TETTT!

Silap, maaf. "I'm sorry!" (dengan gaya Amir yang macam tak patut dapat masuk final Raja Lawak musim ketiga tu)
Yang keluar 3 keping syiling 50 sen woi!

Kau orang reti kira tak? Tadi berlagak sangat dengan aku!
3 x 50 sen bersamaan RM 1.50 laaa! Muahahahaha.

Ternyata aku takde lah semalang yang semua orang cakap. HEH

Aku dengan tak malu memandangkan rezeki depan mata pun masukkan 3 keping syiling tu.
Kemudian air SERATUS TAMBAH menjadi pilihan (sorry la yo, kat sini takde mesin GEDEGANGGG! susu dutchlady ke apejadah, haha)

Mesin tu mungkin dah nyanyuk ataupun terlampau uzur melihatkan statusnya yang kian berkarat.
Mampus ah, aku nak minum jugak! (acehh, konon marah)
Oh lupa (aku pun dah nyanyuk -_-"), mesin itu memulangkan kat aku 40 sen!
Bukan ke RM 1.50 - RM 1.20 sepatutnya bersamaan RM 0.30 sahaja? Haha.

Good times good times, hari hari terakhir :)
Indahhh

4 comments:

  1. hahaha betuah awak ye. i remembr ade satu time ni kumpul duti ckup2 kan, skali bila turun je satu keping dwet syling 20 sen tu tiruan..tak lepass..keji gila

    ReplyDelete
  2. Bertuahnya kau!

    Di tempat aku pun ada mesin GEDEGANGGG. DI sini pun kami panggil GEDEGANGGG! Hahah rupa-rupanya nama itu memang nama komersial!

    ;)

    ReplyDelete
  3. gile best. haha. belikan satu air seratus tambah jugak. haha.

    ReplyDelete
  4. TO YO:
    haha same here! yana slalu tkut klau syiling yg mcm dh koto2 tu x diterima ;p

    TO NON ODAH:
    tipu lah kau. xkan korg pn same eja gedegang tu trlbih G :D

    TO ANAS:
    gedik, kat shah alam tu kdai runcit bersepah LOL

    ReplyDelete

Hanya yang konstruktif dan membina.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger......